Black Belt in Lean

 

Beschrijving training Black Belt in Lean

Deze 22 daagse training is de meest diepgaande, gecertifieerde Lean opleiding in België en Nederland. Deze opleiding is opgebouwd rond Lean als een gestructureerde en principe gebaseerde business strategie met betrekking tot het slimmer organiseren van activiteiten. Het uiteindelijke doel is de bedrijfsdoelstellingen op een meer doeltreffende manier te bereiken. De focus ligt op het leveren van waarde voor de klant, met de hoogste kwaliteit, aan de laagste kost en met de kortste doorlooptijd. We leren de cursisten wat Lean kan betekenen binnen het dagelijks werk in de organisatie, zowel in productie, kantoor, zorg als dienstverlenende omgevingen. De basisprincipes waarop Lean als strategie gebaseerd zijn, zijn immers universeel.

Deze training omvat 4 modules.

We starten met module 1 die in onze Academy overeen komt met de Green Belt in Lean training. In deze 8-daagse module diepen we Lean als strategie en de basisprincipes uit en bestuderen we grondig een basis set van diverse Lean Tools. De focus ligt hierbij steeds op de ‘waardestromen’, of de manier waarop we de waarde creëren en leveren aan de klant. Value Stream Mapping (zowel in productie als ondersteunende service/kantoor omgevingen) als tool om deze waardestromen in kaart te brengen en doeltreffend te verbeteren staat centraal. We doorgronden de verschillende vormen van verspillingen die zich in de bedrijfsprocessen kunnen bevinden alsook hoe deze te verminderen of te elimineren om zo een betere ‘flow’ te ontwerpen. We introduceren basis Lean technieken zoals probleemanalyse en oplossing op basis van het 8-stappen plan van Toyota, Pull/kanban systemen, standaard werk, visueel management en Jidoka, TPM en SMED (omsteltijdreductie).

We vervolgen met module 2. De basisbegrippen die geïntroduceerd worden in Module 1, worden hier verder uitgediept in meer complexe situaties (waardestromen met vele verschillende ‘producten’ met verschillende werkinhouden, kruisende flows, …) om met meer geavanceerde technieken doorbraakresultaten te creëren in productie, supply chain en in kantoor/service omgevingen.

Module 3 omvat de relevante Six Sigma technieken die ondersteunend kunnen werken in het kader van een implementatie van Lean. Het doel hierbij is variatie in kaart te brengen en te verminderen zodat verspilling wordt verminderd en de waardestromen beter functioneren.

We ronden af met module 4 die het ontwerp van een Lean organisatie belicht. Hierbij wordt aandacht besteed aan ondersteunende managementstechnieken, alsook de culturele en veranderingsaspecten. Volgende technieken komen aan bod: communicatie en het omgaan met veranderingen, (dagelijks) standaard werk voor leidinggevenden op basis van visueel management, Human Resources Development (HRD) strategie ter ondersteuning van Lean en kostprijsberekening en accounting vanuit een Lean perspectief (inclusief het financieel meetbaar maken van flow verbeteringen en het maken van een value stream gedreven kostmodel voor het ondersteunen van engineering en productontwikkelingsbeslissingen. In deze module wordt de theorie aangebracht en geïllustreerd door vele praktijkgetuigenissen gebracht door gastdocenten van o.a. Toyota, Johnson&Johnson en Mars Food Europe.

De invulling van de 4 modules kan je meer in detail bekijken onder het luik ‘Inhoud’.

Sinds 1993 doceren wij Lean als business strategie die toepasbaar is in elk gebied (productie, kantoor, dienstensector, gezondheidszorg). Value Stream Mapping, Mixed Model VSM, Supply Chain, Lean Office/Service tools, Six Sigma, Hoshi Kanri, Change Management,... worden in de diepte behandeld om zo met succes Lean implementaties in uw bedrijf uit te werken, te coachen en te ondersteunen.

Onze trainers hebben ruime Lean praktijkervaring en academische achtergrond en werken met in-depth en real life cases en voorbeelden.

Van Goubergen P&M – Lean Academy is een geregistreerde dienstverlener binnen de KMO-portefeuille (België). Onze opleidingsactiviteiten zijn ISO 9001:2015 gecertifieerd bij het British Standards Institute (BSI).

Taal van de training

De opleiding kan in het Nederlands of Engels gegeven worden.
De handouts zijn in het Engels.

Overzicht kalender

Module 1 – Introductie Lean en basistechnieken

Dag 1
  • Wat is Lean? Van waar komt Lean?
  • Basisprincipes en een LEGO simulatie oefening
  • Lean als business strategie voor het slimmer organiseren van activiteiten: de ‘harde’ en de ‘zachte’ kant
  • Lean in 4 kernthema’s:
    • Waarde vs. Verspilling
    • Flow in Waardestromen
    • Visueel Management
    • Streven naar perfectie: Kaizen Cultuur en Lean Leadership
  • Overzicht van de belangrijkste pijlers van Lean en de basis tools voor de invoering van Lean in uw organisatie op basis van het Toyota Production System (TPS)
Dag 2 en 3
  • Basistraining Value Stream Mapping (VSM) : het in kaart brengen van de waardestroom in productie-omgevingen van grondstof tot afgewerkt product om een verbeterde toekomstige toestand te ontwerpen en het juiste actieplan te bepalen met de relevante Kaizen/procesverbeteringen.
  • Hoe een doorbraakverbetering realiseren door een waardestroomdesign op basis van acht Lean designprincipes in plaats van brainstorming.
Dag 4
  • Het doeltreffend analyseren en aanpakken van problemen op basis van TBP (Toyota Business Practice). Het 8 stappenplan op basis van PDCA, A3 en 5x Waarom wordt aangeleerd op de manier waarop Toyota zijn medewerkers traint door een Master Trainer van Toyota. Dit wordt ingeoefend met een case studie, waarbij ook de nodige aandacht wordt besteed aan de valkuilen.
Dag 5
  • Operationele stabiliteit of hoe verbeteren van de betrouwbaarheid van uw technische uitrusting met TPM
    • OEE: Overall Equipment Effectiveness
  • De Jidoka pijler
    • Kwaliteit vanuit het Lean perspectief
    • Poka Yoke: methode om processen te ontwerpen zodat menselijke fouten vermeden of gedetecteerd worden.
    • Andon: visueel signaleringssysteem dat medewerkers tijdig alert maakt op afwijkende situaties binnen een proces. Zo kunnen problemen aangepakt worden wanneer ze nog klein zijn.
    • Autonomation – het scheiden van mens en machine. Processen die zelf stoppen bij problemen zodat de medewerker zich kan toeleggen op het leveren/creëren van waarde.
    • Visueel management waarbij we alle verstoringen en verspillingen zichtbaar maken in de ‘flow’
Dag 6
  • Operationele stabiliteit als fundament: standaard werk en 5S of het ontwerpen van effectieve, visuele standaarden en implementatie voor werkplek organisatie en processen. Dit heeft een vermindering van verspilling tot gevolg (minder zoeken, kwaliteitsproblemen,…) en levert ook een basis voor consistente waardestroomperformantie en betere veiligheid. Standaarden als het beginpunt voor Kaizen
  • Kanban / Pull systemen : wat zijn ‘pull’ systemen ? Overzicht van de verschillende implementatievormen. Pull / Kanban als strategie om waardestromen te verbeteren. Dit systeem voor materiaal- en informatieflow is een methode om voorraden (en dus doorlooptijden) te beheersen.
Dag 7
  • Het vertalen van de TPS aanpak in niet-productie-omgevingen (administratie, dienstverlening, zorg en ondersteunende processen). Wat zijn de verschillen? Wat zijn de uitdagingen?
  • Business Process Value Stream Mapping (BPVSM): Mapping service en transactionele processen en het ontwikkelen van een implementatieplan voor waardestroomdoorbraken in kantoren, dienstverlenende en administratieve omgevingen, gebaseerd op een 8-stappen plan.
Dag 8
  • Business Process Value Stream Mapping – deel 2
  • Reductie van omsteltijden met SMED (Single Minute Exchange of Dies). Flexibiliteit is essentieel in Lean. Korte omsteltijden geven rechtstreeks aanleiding tot kostenreductie, voorraadverlaging en flexibiliteitsverhoging en dit zonder grote investeringen en zijn daarom een must ! De sterkte van de SMED methode zit hem in het proces waarmee de omsteltijden worden geanalyseerd en uiteindelijk gereduceerd. Onze beproefde aanpak, toegepast in meer dan 150 SMED verbeterinitiatieven wordt in deze sessie aangeleerd.

Module 2 – Geavanceerde Lean technieken

Dag 9, 10, 11
  • Mixed Model Value Stream Design: productfamilies bestaan typisch uit een lange lijst van producten, met verschillende werkinhoud, omsteltijden, enz… Hoe kunnen we de flow in deze waardestromen verbeteren ?
  • Vele waardestromen bevatten resources (personen, werkstations, lijnen) die ook door andere waardestromen gebruikt worden. Deze worden ‘shared resources’ genoemd. We laten zien hoe, ondanks deze complexiteit toch een betere flow kan verwezenlijkt worden, met kortere doorlooptijden en lagere kost.
Dag 12
  • We kunnen heel hard nadenken over het beter organiseren van onze waardestromen, maar als de ondersteunende interne logistiek hier niet op afgestemd is, zorgt dit voor vele ‘flow-stoppers’. In deze sessie laten we zien hoe interne logistiek kan georganiseerd worden zodat de hoofd waardestroom niet in het gedrang komt. Deze sessie wordt verzorgd door een gastdocent van TE Connectivity, waar deze aanpak en principes grondig geïmplementeerd zijn.
Dag 13
  • Lean Supply Chain Design: In de voorgaande sessies hebben we behandeld hoe flow te creëren doorheen processen in één organisatie. Echter, de waardestroom start eigenlijk bij onze leveranciers en eindigt bij de eindklant. Hoe kunnen leveranciers, producenten, klanten en verbruikers verbonden worden in deze waardestromen? Deze sessie laat zien hoe Lean principes op supply chain niveau voor doorbraken in flow kunnen zorgen. We vertrekken hierbij van Macro of Extended Value Stream Mapping als techniek om een betere materiaal- en informatieflow te ontwerpen.
Dag 14
  • In deze sessie breiden we de Lean toolbox uit met relevante technieken om Lean in kantoor en dienstverlenende omgevingen doeltreffender te implementeren. We behandelen hierbij technieken zoals Overhead Value Analysis, Contactogrammen, geschreven communicatie analyse, vergaderstructuuranalyse, Variabele Factor Programmatie (VFP) voor het ontwerpen, meten en opvolgen van waardestromen met veel variabiliteit en Multi Moment opnames (MMO of Work Sampling in het Engels) als uitstekende techniek om verspilling en verbetering te kwantificeren in omgevingen met variabele taken en werkinhoud.
Dag 15
  • Een hands-on simulatie spel dat de aanpak en lean principes illustreert in een diensten / kantooromgeving met meerdere en verschillende waardestromen en shared resources. De cursisten leren op basis van de eerder aangeleerde techniek van Business Process Value Stream Mapping en haar Lean Design for Flow principles om een doorbraakverbetering te realiseren in een kantoor/service omgeving.
Dag 16 (deel 1)
  • Lean Design for Flow. Lean als strategie wordt typisch gebruikt voor het verbeteren van bestaande situaties: meer flow wordt gecreëerd door het elimineren van verspilling. We moeten ons echter de vraag stellen of dit structureel verbeteren van processen eigenlijk niet een deel ‘rework’ is. Immers, veel verspilling had vermeden kunnen worden indien tijdens het initiële ontwerp meer aandacht besteed was aan Lean principes. De rol van Engineering en proces ontwerp wordt in deze sessie belicht vanuit het oogpunt van de implementatie van Lean als strategie.

Module 3 – Six Sigma instrumenten ter ondersteuning van Lean

Dag 16 (deel 2), 17 en 18
  • Wat is Six Sigma en hoe kan deze aanpak met uitgebreide toolbox bijdragen tot de implementatie van Lean?
    • Naast de geschiedenis en basisprincipes komen o.a. volgende technieken aan bod: Critical to Quality (CTQ), Cost Of Non Quality, basis Statistische Data Analyse, meetindicatoren zoals Defects per Unit, Defects per Million Opportunities, First Time Yield, Throughput Yield, Rolled Throughput Yield
  • Basis technieken
    • Basis statistiek
      • Normale distributie en transformaties
        • Proces distributie en parameters (gemiddelde, mediaan, modus)
      • Betrouwbaarheidsintervallen
    • DMAIC aanpak : Define – Measure – Analyse – Improve - Control
      • Instrumenten voor elke stap: Voice of the Customer, Critical to Quality, SIPOC, Pareto, Boxplot, M-PMAP, Gage R&R, Histogram, FMEA, Ishikawa DIAGRAM, BOB versus WOW, 5W2H analyse, Multi-Vari Analyse, Hypothesis Testing met de 9 stappen, One-Sample t Test, Two Sample Testen, F distributie, Hypothese Test voor Variaties, One-Factor Analysis, ANOVA, Control Charts, Out of Control Action Plan
  • Praktische oefeningen

Module 4 – Ontwerp van een Lean organisatie

Dag 19
  • Human Resources Development (HRD) @ Toyota: op welke manier stuurt en ondersteunt HR de implementatie van Lean. Deze sessie wordt verzorgd door een voormalige trainer en ook HRD manager van Toyota Motor Europe.
  • Lean en Change Management. Hoe de verandering opzetten en begeleiden. De gastdocent heeft jarenlange ervaring met Lean en verbeteringen in een administratieve/dienstverlenende omgeving.
Dag 20-21
  • Accounting for Lean/Value Stream Costing: traditionele kostprijsberekenings- en boekhoudsystemen laten de verbetering van Flow niet zien. Er wordt vaak zelf een negatieve impact vastgesteld op de berekende winst in de resultatenrekening : overproductie (de slechtste vorm van verspilling) wordt op deze manier gestimuleerd ! In deze sessie laten we zien dat dit (korte termijn) negatief effect veroorzaakt wordt door de manier van berekenen. Daarenboven reiken we een alternatieve management accounting techniek aan om waardestroomgedreven kostmodellen te maken op basis van Throughput Accounting. Deze aanpak laat de impact van flowverbetering duidelijk zien in financiële termen. Deze kostmodellen kunnen gebruikt worden voor het financieel kwantificeren van de future state t.o.v. current state waardestroom, maar ook voor het ondersteunen van investeringsbeslissingen, portfoliomanagement,…. aangezien de waardestroomimpact van deze beslissingen financieel inzichtelijk wordt gemaakt.
  • Case study 1: waardestroom kostmodel op plant niveau, met vergelijking current-future state, financiele waardestroomimpact van een investeringsbeslissing en de introductie van een nieuw product.
  • Case Study 2: End-to End kostenmodel op supply chain niveau. Verschillende future state scenario’s m.b.t. transportmodes, locatie van suppliers en conversiekost (waardestroomcompressie) worden financieel geanalyseerd.
Dag 22
  • Lean Operating Systems - Daily Management: geïllustreerd met een praktijkvoorbeeld bij Mars Food Europe, gebracht door de Lean manager van Mars Olen (B).
  • Lean Cultuur @ Johnson&Johnson: Hoe een lean cultuuromslag bekomen door een doordachte aanpak en communicatie. Onze gastdocent is de GM Manufacturing van J&J Pharma (Janssen) in België.

Voordelen training

  • Naast een diepgaande kennis van Lean als strategie, de achterliggende principes en de lean tools, kan je meteen aan de slag met de implementatie van Lean, waarbij ook het organisatorische en cultuuraspect meegenomen kan worden. Je kan de diverse afdelingen en verantwoordelijken binnen de organisatie begeleiden en praktisch bijstaan.
  • Je leert problemen in de eigen organisatie te detecteren, analyseren en verbeteren op basis van lean principes en ook direct bijsturen waar nodig.
  • De klanttevredenheid verbetert en de waarde voor de klant wordt meer zichtbaar, meetbaar en verbeterd, met kortere doorlooptijden, lagere kost en betere kwaliteit.
  • De betrokkenheid van het personeel zal positief bijdragen tot de kwaliteit en de dagelijkse verbeteringen.
  • Theorie en praktijk vullen elkaar bijzonder goed aan waarbij de opgedane kennis in duidelijke realistische cases wordt ingeoefend.

De mix van deelnemers uit zowel de profit als de non-profit sector, alsook uit productie, dienstensector en zorgsector geven een extra dimensie aan deze training. Zo ontstaan er erg interessante kruisbestuivingen die de deelnemers vaak een andere kijk op de zaken geeft.

Onze ervaren trainers komen allen uit het bedrijfsleven en hebben ruime academische en praktijkervaring met Lean. Ze werken met in-depth en real life casestudies, oefeningen en voorbeelden. Dit is ook meteen de kracht van onze trainingen. Theorie vanuit de ervaring en inzicht d.m.v. case studies met een hoge moeilijkheidsgraad om de praktijk echt te kunnen toetsen.

Certificaat Black Belt in Lean

  • Het volgen van de 4 modules
  • Het succesvol slagen van het theoretisch examen Green Belt (na de eerste module) en Black Belt (na de vierde module)
  • Het afronden van een praktische, realistische case study die de individuele en succesvolle implementatie van een Lean project omvat
  • Het verdedigen van dit project voor een jury van Lean Experts

Doelgroep Productie

  • Managers
  • Operationele managers
  • Functionele managers
  • Quality Managers
  • Supply Chain en Logistic managers
  • Productiedirecteurs
  • Industrieel ingenieurs
  • Lean specialisten/coaches
  • Iedereen die zich wil toeleggen op het verbeteren van productie en ondersteunende waardestromen.

Doelgroep Kantoren / Service

  • Departementsverantwoordelijken
  • Office managers
  • Midden en senior management
  • Zelfstandigen
  • Vrije beroepen
  • Lean specialisten/coaches
  • Iedereen die zich wil verdiepen in het verbeteren van de administratieve stroom

Doelgroep Zorgsector

  • Hoofdgeneesheren
  • Functionele managers
  • Quality managers
  • Afdelingsverantwoordelijken
  • Midden en senior management
  • Lean specialisten/coaches
  • Iedereen die verbeteringen wil aanbrengen ten gunste van de patiënt

Vooropleiding

Deze training kan zonder specifieke vooropleiding gevolgd worden.

Een basis van statistiek is een voordeel voor de training Six Sigma.

Deelnemers die reeds een certificaat bezitten van Black Belt in Six Sigma zijn vrijgesteld van de module Six Sigma als ze hun Black Belt in Lean certificaat willen behalen.

Dit is het volledige traject met de opleiding Green Belt in Lean (module 1) als verplichte basis. De andere modules kunnen in andere volgordes gevolgd worden.
Neem gerust contact op met Dirk voor verdere informatie en persoonlijke planning.

Trainers voor deze training Black Belt in Lean

Praktische informatie

Data

Dit is het volledige traject met de opleiding Green Belt in Lean (module 1) als verplichte basis. De andere modules kunnen in andere volgordes gevolgd worden.
Neem gerust contact op met Dirk voor verdere informatie en persoonlijke planning.

Het is eveneens mogelijk om in het najaar reeds de Green Belt module te volgen en dan aan te sluiten bij de eerstkomende Black Belt editie. Voor meer info, contacteer Dirk.

De training gaat telkens door van 13u30 tot 20u30.
De eerste drie dagen worden residentieel georganiseerd van maandag 09u30 tot woensdag 16u30.

Module 1 – Introductie Lean en basistechnieken

  • maandag 7 oktober 2024
  • dinsdag 8 oktober 2024
  • woensdag 9 oktober 2024
  • maandag 4 november 2024
  • dinsdag 5 november 2024
  • woensdag 6 november 2024
  • maandag 2 december 2024
  • dinsdag 3 december 2024
  • Examen Green Belt in Lean: 16 december 2024

Module 2 – Geavanceerde Lean technieken

  • maandag 1 september 2025
  • dinsdag 2 september 2025
  • woensdag 3 september 2025
  • maandag 15 september 2025
  • dinsdag 16 september 2025
  • woensdag 17 september 2025
  • maandag 29 september 2025
  • dinsdag 30 september 2025(namiddag)

Module 3 – Six Sigma instrumenten ter ondersteuning van Lean

  • dinsdag 30 september 2025 (avond)
  • woensdag 1 oktober 2025
  • maandag 20 oktober 2025

Module 4 – Ontwerp van een Lean organisatie

  • dinsdag 21 oktober 2025
  • maandag 8 december 2025
  • dinsdag 9 december 2025
  • woensdag 10 december 2025
  • Examen Black Belt in Lean: 19 januari 2026
Schrijf nu in voor editie 19F (2024-25)

Module 1 – Introductie Lean en basistechnieken

  • maandag 12 mei 2025
  • dinsdag 13 mei 2025
  • woensdag 14 mei 2025
  • maandag 26 mei 2025
  • dinsdag 27 mei 2025
  • woensdag 28 mei 2025
  • dinsdag 10 juni 2025
  • woensdag 11 juni 2025
  • Examen Green Belt in Lean: 23 juni 2025

Module 2 – Geavanceerde Lean technieken

  • maandag 1 september 2025
  • dinsdag 2 september 2025
  • woensdag 3 september 2025
  • maandag 15 september 2025
  • dinsdag 16 september 2025
  • woensdag 17 september 2025
  • maandag 29 september 2025
  • dinsdag 30 september 2025(namiddag)

Module 3 – Six Sigma instrumenten ter ondersteuning van Lean

  • dinsdag 30 september 2025 (avond)
  • woensdag 1 oktober 2025
  • maandag 20 oktober 2025

Module 4 – Ontwerp van een Lean organisatie

  • dinsdag 21 oktober 2025
  • maandag 8 december 2025
  • dinsdag 9 december 2025
  • woensdag 10 december 2025
  • Examen Black Belt in Lean: 19 januari 2026
Schrijf nu in voor editie 20 (2025)

Prijs

De totale prijs voor 22 dagen opleiding door onze ervaren trainers, inclusief examens, bedraagt 8.945 euro exclusief BTW, inclusief handouts, een licentie QI Macros, kleine maaltijd, warme en koude dranken. In het geval dat de eerste drie dagen residentieel doorgaan zijn de maaltijden begrepen in de prijs. De overnachtingen dienen ter plekke betaald te worden.

Korting: de tweede persoon uit hetzelfde bedrijf die zich inschrijft voor dezelfde training, krijgt een korting van 5%. De derde 10% en volgende personen krijgen een korting van 15% op het inschrijvingsgeld.

Klik hier voor meer informatie over subsidies via KMO-portefeuille

Klik hier voor meer informatie over de Vlaamse opleidingsincentives (opleidingscheques en opleidingsverlof)

Module 2 tot 4

Heeft u reeds de opleiding Green Belt in Lean bij ons gevolgd, dan kan u ook module 2 tot en met 4 bij ons volgen voor het behalen van de Black Belt in Lean.
De prijs hiervoor bedraagt: 5.975 euro exclusief BTW.

Als u al eerder of elders een training Green Belt in Lean, Black Belt in Lean of Lean Champion gevolgd heeft en u wil hiervoor een certicaat te behalen, dan kan u ook apart deelnemen aan onze examens.
Neem gerust contact op met Dirk voor meer informatie over de prijzen en voorwaarden.

Dranken en maaltijd

Koude en warme dranken zijn inbegrepen in de prijs.
Rond 16u45 wordt er een kleine maaltijd aangeboden.

Locatie

Alle trainingsdagen zullen deze editie doorgaan in  Roosenberg, Patotterijstraat 1 te 9250 Waasmunster. Deze dagtrainingen starten steeds om 13u30 en sluiten ten laatste af om 20u30 en zijn niet residentieel.

We starten met een driedaagse training in Hotel Aazaert in Blankenberge. We verwelkomen jullie met koffie en een koffiekoek in Hotel Aazaert op maandag vanaf 8u30. De training zelf vangt aan om 9u30 en het einde van deze driedaagse is voorzien op woensdag omstreeks 16u30. Alles wordt hiervoor door ons geregeld. Enkel indien jullie een extra overnachting wensen op zondagavond, dienen jullie die zelf te organiseren en deze is dan voor eigen rekening.
Alle info daarover kan je vinden bij FAQ.
De verdere trainingsdagen zullen deze editie doorgaan in Roosenberg, Patotterijstraat 1 te 9250 Waasmunster. Deze dagtrainingen starten steeds om 13u30 en sluiten ten laatste af om 20u30 en zijn niet residentieel.

Subsidie informatie voor deze training

Erkenningsnummer Van Goubergen P&M KMO Portefeuille: DV.O100454
Aantal opleidingsuren : 132 uren of 84 uren indien enkel module 2 en 4.
Maximaal aan te vragen bedrag voor subsidie : 8.505 euro of 5.695 euro indien enkel module 2 en 4

Klik hier voor meer informatie over subsidies via KMO-portefeuille

Registratienummer: ODB-0003205 voor Vlaamse opleidingsincentives

Klik hier voor meer informatie over de Vlaamse opleidingsincentives (opleidingscheques en opleidingsverlof)

 

training opleiding lean KMO
training opleiding lean KMO
  • Over Black Belt in LeanFlow, continu verbeteren en elimineren van verspillingen, zijn kreten die vaak gebruikt worden in organisaties. Kreten roepen betekend niet dat deze begrepen worden op inhoud en dus al helemaal niet makkelijk ingezet kunnen worden. Want iets zeggen is nog altijd anders dan een werkelijke cultuuromslag.
    Leren om een cultuuromslag te maken, leer je niet in een paar dagen. Dat vraagt om de juiste opleiding met de juiste inhoud. Dirk is een inspirator, die zorgt dat je scherp blijft, tijdens de zeer uitgebreide opleiding. Ik heb geleerd wat lean management werkelijk betekent, doordat Dirk dan ook echt inhoudelijk ingaat op de betekenis ervan. Hierdoor weet ik nu welke veranderingen nodig zijn, om een lean organisatie te creëren.
    En met succes! De tools die we kregen tijdens de lessen zet ik nu stap voor stap in, op de productielocatie waar ik werk. Ik kan het nu veel beter "vertalen" naar mijn team. Ik zie het resultaat, niet alleen financieel maar ook in de rust die ontstaat op onze afdelingen, simpelweg door het creëren van tijd.
    Helga van de Voort Bedrijfsleider Vion Boxtel
  • Over Black Belt in LeanIk heb de Black Belt gevolgd in 2015-2016. Ik vond het een zeer uitgebreide en inspirerende opleiding met als doel dat je zelf het geleerde in de praktijk kan brengen. De trainingsdagen zijn intensief; maar het aanstekelijke enthousiasme van de trainers en de afwisseling tussen de leerstof, het uitwerken van casussen en simulaties maakten het tot een zeer prettige en leerzame ervaring. Dankzij de vele praktijkvoorbeelden van ervaringsdeskundigen van verschillende gerenommeerde bedrijven was de koppeling tussen theorie en praktijk snel gemaakt. Het is een opleiding over Lean die de diepte ingaat; ik zou het zeker aanraden voor degene die echt meer willen weten en begrijpen over Lean (meer dan oppervlakkige informatie over Lean tools) en het willen toepassen in hun organisatie.Hanneke Tijl Vestigingsmanager Vion
  • Over Black Belt in LeanDeze black belt in lean opleiding was precies wat ik zocht, met de gewenste focus op lean en office en de nodige aandacht aan change management en het creëren van een lean cultuur. De praktijkgetuigenissen en bedrijfsbezoeken waren de kers op de taart. Het was enorm leerrijk om te horen en zien hoe andere bedrijven lean implementaties ervaren en verwezenlijken. Op basis van de gevarieerde inbreng en de nodige uitdaging vanuit de opleiding ben ik erin geslaagd een zeer succesvolle lean implementatie neer te zetten, zowel op operationeel als cultureel vlak.Edith De Prins Quality Manager Telenet
  • Over Black Belt in LeanDe BB Lean opleiding was voor mij buitengewoon leerzaam en inspirerend. Alle aspecten van Lean worden geraakt, maar belangrijker nog de echte Lean mindset wordt overgebracht. Ik ben zelf met een aantal grote projecten aan de slag gegaan en de methodologie, principes en mindset hebben het proces tot ‘best in class’ gebracht. Het project heeft de jaarlijkse Philips Excellence prijs in ons bedrijf gewonnen.Matt Peters Operational Excellence Lead @ Philips HealthSystems – Supply Chain
 

Waarmee kunnen wij u helpen?

© 2024 Lean Academy by Van Goubergen P&M